Business ejer Essentials – de 5 største udfordringer for dagens virksomhedsejer

Copyright 2006 Andy Warren

Nogle af disse udfordringer har eksisteret, siden virksomheden begyndte og andre er nye, som konfronteres som teknologi og markedet udvikler sig. Som en virksomhedsejer skal du være sikker på at du er håndtering af hver af disse effektivt og ser ud til hvor de kan ødelægge din forretning.

1. cash flow Management

Dette er den afgørende for alle virksomheder, uanset hvor langt de er på førstepladsen. Selv de mest succesrige virksomheder kan mislykkes, hvis de tager deres øjne ud bolden på kontanter. Din cash flow er forskellen mellem hvor hurtigt pengene kommer ind i din virksomhed fra dine kunder og hvor hurtigt du betale det til dine medarbejdere, dine leverandører og skat mand.

Mange virksomhedsejere indse ikke, at deres likviditet kan være højst risiko når de vokser hurtigt eller at tage på store ordrer. Dette sker fordi, i de fleste virksomheder, produkter og råvarer skal være købt og betalt for, før de kan leveres til kunderne og faktureret. Dette er også tilsvarende for tjenesteydelser, hvor dine medarbejdere og entreprenører skal betales i slutningen af måneden, men klienten muligvis ikke faktureret, indtil den følgende måned, eller når et job er fuldført. Og de kan ikke betale dig indtil nogen tid efter dette.

I perioder med høj vækst kan dine omkostninger gå op og ud af døren længe før kontanter fra de øget salg kommer. Og pludselig finder du du har en kontant krise på hænderne.

2. medarbejderne

Dine medarbejdere kan gøre eller bryde din virksomhed. Når du vælger rigtige de massivt kan tilføje til værdien af din virksomhed. Når du får forkerte dem de kan være et dræn på din tid, kan dine penge, og de holde tilbage din virksomhed.

De sædvanlige fejltagelser omfatter rekruttere folk der ikke er så smart som du, så at de gør du ser godt ud; Leje for hurtigt og fyring for langsomt; Ikke at investere i uddannelse og udvikling for din personale; Ikke lytte til hvad de fortæller dig; Ikke tager ordentlig referencer når rekruttere; Ikke vedtage god, konsekvent og retfærdig HR politikker inden for virksomheden.

Mange virksomhedsejere finder, at medarbejderen spørgsmål er det nummer et dræn på deres tid og opmærksomhed. Og ofte ikke får løst og føre til tvister og dyre juridiske regninger.

Den første nøgle er at ansætte folk, høj kvalitet, der er klogere end dig, der er motiveret til at opbygge og udvikle din forretning og som kommer med en god track record. Også, altid tage referencer og nøje kontrollere CVs eller resuméer for eventuelle mangler eller uoverensstemmelser.

Den næste nøglen er at behandle medarbejderne retfærdigt og belønne dem for gode arbejde. Uanset hvad man måler og belønning vil blive gjort mere, så Overvej dette nøje. Oprette klare og konsekvente politikker for medarbejderudvikling og uddannelse og skal du give god tid 1 til 1-evalueringer, hvor diskussionen er tilladt at være åbne og ærlige.

Og først og fremmest holde kommunikation åbne og klar og stole på dem.

3. Kom godt bemærket i en sammenklumpet afsætningsmarked

Du kan have et godt produkt eller service men medmindre dine potentielle kunder ved, hvad du giver, vil du aldrig har en stor virksomhed. Du skal komme ud i markedet og levere din besked til mennesker, du ønsker som kunder.

Udfordringen kommer med det faktum, at i dag mennesker får et gennemsnit på 3.000 marketing budskaber om dagen. Og de er blevet immune over for mange af dem. Dit job er at være i stand til at skære igennem alle disse meddelelser og skiller sig ud nok til at blive bemærket af din kunde.

Den bedste måde at opnå dette er ved at fokusere på en niche. Denne måde kan du målrette din marketing med laser fokus til at matche dine ønskede kunder direkte. Og når du har målrettet mod dine kundeemner med et budskab, der er skræddersyet til dem og deres behov, de er langt mere tilbøjelige til at lytte og lytte.

Den standard reaktion på dette er at bekymre sig, ved at fokusere på en niche du kunne gå glip af andre kunder. Virkeligheden er, at metoden scatter pistol, der kaster din besked til alle og enhver er ekstremt ramt og gå glip af i sine resultater. Og det virker sjældent nu fordi meddelelsen bliver så generiske at ingen mener, at det gælder for dem. Husk, du kan altid vælge en anden niche, når du har arbejdet den ene. Så kan du i sidste ende få alle dine potentielle marked i en langt mere effektiv og målrettet måde.

4. dårlig planlægning

Det siges, at når du ikke ved, hvor du vil, nogen vej vil få dig der. Det betyder, at uden en klar plan og mål du kan få distraheret og omdirigeres over hele og aldrig opnå, hvad du virkelig ønsker for din virksomhed.

Når virksomheder undlader at planlægge finde de sig at tabe penge, mister personale, at miste momentum, mister kunder, og at miste forretning.

Uden en plan, vil ikke du vide om du er på rette spor, og har du ingen vejledning om, hvorvidt du skal gå hurtigere eller nærme forretningen på en anden måde. Snublende gennem simpelthen skære ikke det for en god forretning.

Planer gør det muligt at forberede mere eventualiteter. Det giver dig mulighed at forudse potentielle problemer og undgå kriser. Det giver dig faktisk mere fleksibilitet, fordi du kan flex omkring din plan og revidere det som du går. Det gør det også lettere at træffe beslutninger, fordi du har noget at bedømme udfaldet mod. Du er i stand til at vurdere, om at tage en bestemt beslutning tager dig videre langs din plan eller flytter dig væk fra den.

5. forsømme kunder

Den sidste udfordring, der står ved hver virksomhed i dette angiveligt service orienteret verden er forsømme kunder.

Efter alle de op ad bakke kamp for at finde et perspektiv, fortælle dem om dit produkt eller service og lukning af et salg, du bare vil lade dem gå? Mange virksomheder gør. De er så fokuseret på at gøre nye salg, at de glemmer, at den bedste kilde til mersalg og nye business henvisninger kommer fra deres eksisterende kundebase.

De glemmer også, at når du undlader en kunde og miste dem, vil de fortælle andre. Som kunde hos erfaringer de vil blive troet og der kan banke en betydelig hul i alle dine marketingtiltag.

Det koster betydeligt mere at finde og sælge til en ny kunde, end det gør at holde og sælge mere til en eksisterende kunde. Sørg for du få dine kunders kontaktoplysninger, ser efter dem og holde opbygning og styrkelse af forholdet. Første salg bør kun begyndelsen.

Og en glad, tilfreds kunde kan gøre mere for at markedsføre din virksomhed end næsten alt andet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *