Mit Job Rocks!

Hvornår var sidste gang du hørte nogen sige det? Endnu vigtigere: Hvornår var sidste gang du sagde det?

Desværre alt for få mennesker i dag kan ærligt indrømme, at de elsker deres job, deres virksomhed eller navnlig deres langsigtede personlige outlook. Ingen har at blive mindet om, hvor skrøbelig vores nuværende økonomi er især i lyset af en [ventende] ny krig i Irak og hvordan der kan true vores meget livsform – måske endda vores fortsatte beskæftigelse som virksomheder hjuls i en atmosfære af usikkerhed.

Med stadigt dalende medarbejder rækker bliver bedt om at arbejde hårdere for det samme eller mindre, bæven er det naturlige resultat, der medfører udbredte ubehag og utilfredshed i corporate markedet. Det er dog for de fleste virksomheder. Heldigvis, ikke alle.

Hvert Ã¥r marketing forskningsundersøgelser en liste over de top 10 virksomheder i Nordamerika til at arbejde for baseret pÃ¥ medarbejdertilfredshed. [Yahoo/Google: “Top 10 virksomheder at arbejde for”] Selv om hvert Ã¥r listen er tilbøjelige til at ændre, hvad aldrig ændringer er opskriften, formlen, hvis du vil, der fik dem der. Som sÃ¥ mange regler for succes og velstand er opskriften i sidste ende, elementært, logiske og indlysende. I teorien om, at er-ikke i programmet.

Nogle vil argumentere monetære betydningen af medarbejdertilfredshed. Ikke så længe siden, gennemført Sears en 800-store undersøgelse, der viste konsekvenserne af medarbejder holdninger på bundlinjen. Når medarbejderen holdninger forbedret med 5%, sprang kundetilfredshed 1,3%, derfor øge indtægterne ved halv en procentdel point.*

Igangværende corporate forskning tyder på, det tager fem til otte gange mere penge, tid og indsats for at få en ny medarbejder, end det gør for at holde dem, vi allerede har. Når disse undersøgelser også påpege det tager i gennemsnit tredive til halvtreds tusinde dollars til at rekruttere, ansætte og uddanne den gennemsnitlige kontor medarbejder, man behøver ikke have en MBA-grad at se de potentielle finansielle konsekvenser for virksomheder at give lidt betydning for fakta som disse.

Dem, der virkelig kan prale med hvor meget de elsker deres job mere ofte end ikke arbejde for organisationer, der overholder dokumenteret principper, at samle større overskud gennem medarbejdertilfredshed. Så hvad er de?

Top-Down ledelse:

Det er ikke ualmindeligt at høre ord som: Fair, åben, ærlig, pålidelig, Empathetic og stærke formuleret af glade medarbejdere til at beskrive deres corporate ledere attributter. Intet mysterium er enten troen på, at karakter af lederen uomtvisteligt er afspejlet i virksomhedskultur. Menneskelige natur at være hvad det er og i praksis, hvert faldende niveau igen, tager licens til at handle på en måde, der svarer til hvordan de har behandlet. Kort sagt: stærk etiske ledelse fra toppen ned = respekt og loyalitet fra bunden op.

Corporate Vision:

Robust virksomheder har i dag en klar forståelse af, hvor de er, og vigtigst, hvor de ønsker at være!

Alt for mange mislykkede organisationer med desillusionerede personale er reaktiv og ikke pro-aktiv foretrækker at administrere ved sæde for deres bukser. Uden en defineret corporate mandat, fortolkninger opstå, skidt og godt, men med samme resultat, arbejdsstyrke uro og nervøsitet, som til gengæld puste til arbejdstagernes utilfredshed.

Kommunikation:

Nogen energisk personale vil bevidne, kommunikation er en integreret del at deres følelse af komfort og tilfredshed i selskab arbejdsstyrke. At have en stærk corporate vision er kun det første skridt i at få virksomheden på rette spor. Kommunikere vision til alle niveauer af organisationen i en rettidig og klar måde er den strategi, der bringer mennesker sammen og gør dem til et fælles, positivt formål.

Psykologer vil fortælle os, at folk er glade og sunde i graden de føler sig i kontrol med deres miljø. At vide hvor virksomheden ønsker at gå og hvad ledelsen forventer af os alle, men eliminerer risikoen for fejlagtige fortolkninger og negative rygtet mongering.

Anerkendelse:

Gange og betingelser kan have ændret. Menneskelig adfærd og psykologi har ikke heller er de nogensinde tilbøjelige til. Det er ikke en strækning til at tro, selskaber stadig ansigt lignende økonomiske og sociale udfordringer de gjorde for 50 år siden. Når det kommer til mennesker, vil de blive anerkendt. Sagde blot, de ønsker at være VALUED.

Læse eventuelle exit interview fra næsten enhver virksomhed at finde de to mest almindelige årsager til medarbejder utilfredshed og afgang er:

“Ingen nogensinde lyttet til mig”, og

“Ingen nogensinde, der fortalte mig om jeg gjorde et godt job eller ej.”

Hvor trist… hvordan ligefremt undgÃ¥elige!

De lykkeligste medarbejdere modtager rettidig, klar feedback og anerkendelse i vid udstrækning for deres positive bidrag og engagement. De er også givet rettidig opmærksomhed, når deres aktiviteter ikke er i overensstemmelse med de corporate vision eller deres ansvar. Igen, dette taler til deres menneskelige adfærdsmæssige behov for ærlig feedback i orden for dem at finde psykisk balance på arbejdspladsen.

Tilfreds arbejdstagerne opfordres til at bidrage med idéer, der er designet til at forbedre ethvert aspekt af protokollen, der gavner selskabet, dets ansatte eller sine kunder. De er så offentligt rost, [genkende] af ledelsen, der igen fremmer andre at søge samme anerkendelse ved at deltage i lignende aktiviteter, fordel for virksomheden.

Fact #1: Medarbejdere, der føler, at de har en interesse i succes for deres virksomhed, klarer sig ikke.

Fact #2: Anerkendelse er den mindst dyre investering en corporation kan gøre med de største mulige udbytte i medarbejdertilfredshed og virksomhedernes rentabilitet.

Fællesskabet

Mennesker ved natur besidder et medfødte psykiske behov for at ‘Blive en vinder’ – at være en del af et vindende Team’. Utilfredse medarbejdere føler ofte modløs, holdt udenfor med deres situation, som til gengæld dyrker tanker og aktiviteter skal udtrykkeligt gavne dem – ofte pÃ¥ bekostning af corporation.

Modsat er også sandt. Jo gladere medarbejdere, mere sikker og i kontrol de føler som gengæld ophidser behovet for at gavne andre, holdet og corporate Fællesskabet!

Hovedsagen er:

Stærk etiske ledelse kombineret med et tydeligt kommunikeret corporate vision, der fremmer medarbejder buy-in og anerkendelse, bygger en sammenhængende, positiv, rentable arbejdsklima hvori hvis du lytter, du bare kunne høre folk sige, “min Job ROCKS!”

*************************

* Artikel: New York Times

3 Comments on “Mit Job Rocks!

  1. I would like to point out my admiration for your kind-heartedness in support of men and women who have the need for help on that niche. Your very own commitment to passing the message all over appears to be exceedingly useful and have frequently empowered folks just like me to realize their dreams. Your amazing informative useful information can mean a great deal to me and substantially more to my colleagues. With thanks; from each one of us.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *